Pages

lördag, februari 16, 2008

Delfinal 2.

Jag hoppar direkt till låtomdömningarna.

Låt nr. 1 Ola Svensson - Love in a stereo
Hel okej låt, tänker på nån fotbolls låt men ändå inte.. hehe
Säckpipor i centrum.
Trodde faktiskt mer på den här låten

P betyg 6
Våra teleröster:
1a omgången = 1ggn
2dra omgången = 1 ggr.

Låt nr. 2 Lasse Lindh - Du behöver aldrig mer vara rädd
Indie är inte riktigt min grejj.. men det här låten var mer
Patrik Isaksson/Håkan Hellström/Lars Winnerbäck
Suck, tråklåt!

P betyg 2
Våra teleröster:
1 omgången = 0 ggr.

Låt nr. 3 The Nicole - Razborka
Cool start; inburen med snöfall.
Skämt låt?!
Allvarligt hon kunde ju inte sjunga en ton rätt..
Hoppades på nån brittankopia låt men måste säga att
t.o.m Queen B kan sjunga bättre.

P betyg 1
Våra teleröster:
1 omgången = 0 ggr.

Låt nr. 4 Alexander Schöld - Den första svalan
Den gråtande f.d hockeyspelaren i Fame factory..
(dock följde jag inte den här sista omgången av FF)
Som jag trodde var det en Jimmy Jansson Kopia i både låt och utseende..
men utan hans hoppande.
Han hade lite Jacko näsa.. weird.
Och låten då? Var väl okej med inte mer.

P betyg 7
Våra teleröster:
1 omgången: 0 röster.

Låt nr. 5 Rongedal - Just a minute
Scissor Sisters influenser, bäst hittills tycker jag men jag vet
inte om jag tycker om kostymerna.
Okej att dom är tvillingar men måste man synka korrigrafin då?

P betyg 8
Våra teleröster:
1a omgången = 1ggn.
2dra omgången = 2ggr.

Låt nr. 6 Sanna Nilsen - Empty Room
Luuk sa det, första gången på engelska.
Man hör på första tonerna och fraserna att denna låt är bra!
Hennes röst är ju sååå grym!
Bäst, Bäst, Bäst!!

P betyg 9
Våra teleröster:
1a omgången = 3 ggr.
2dra omgången = 4 ggr.

Låt nr. 7 Andra Generationen - Kebabpizza Slivovitza
Namnet är ju för kul, Kebabpizza!
LOL är mitt ord för hela låten..
den här kan nog onyktra människor rösta på.
Men så onykter är jag inte. hehe :)

P betyg 1
Våra teleröster:
1a omgången: 0 ggr.
2dra omgången: 0 ggr.

Låt nr. 8 Johnson & Häggkvist - One Love
Nu är det då Carola.. Höga förväntningar.
Låten var bra men jag vill inte att den ska vinna hela Schabanget,
men sånt kan ju alltid ändras.
Båda är ju självklara på scen men det är risky att vara så favorittippade..
folk glömmer att rösta.

P betyg 10, han hatade att ge det betyger sa han ;P
Våra teleröster:
1a omgången: 3 ggr.
2dra omgången: 3 ggr.

Slut kommentar:
Sanna defenitivt till final, MÅSTE!
Carola och andreas lär ju också ta en finalplats.
Andra chansen går till Ola och Bröderna Ronedahl.

Missade mellanpausen förra gången då jag bloggade.. hehe :)
Men nu tänkte jag titta på han Gustaf..
och han var verkligen mysigt roligt.. om det make any sense.
Greenroom tjejen var okej ibörjan när hon inte prata..
men sen var hon igen rätt värdelös. Sorry!

Vilka 5 gick vidare till andra omgången?
Carola & Andreas - Jupp
Ronedahl - Jupp
Ola - Jupp
Sanna - YES!
Andra generationen - HaHa, men inte längre!

Kul sms jag fick:
Dra åt helvete. Inte du men pizza låten. /Anette (Min chef)

Fan va svårt det var att ringa andra omgången,
upptaget heeeela tiden!!
Tur att jag inte slutar förrens jag fått in mina röster.

Vilka gick vidare:
Globen: Sanna - JA JA JA!! BÄST! :)
2dra chansen: Ola - Jupp
2dra chansen: Carola - What.. men va sa jag!?
Globen: Br. Ronedahl - Okej.

Alla (D, P, J) var nervösa, men mellan pizzan och bröderna
visste jag att bröderna skulle gå vidare. faktiskt.
Carola.. lär hon inte gå vidare ändå??
Btw... tävlingen mellan Luuk och artisterna står nu lika 8 - 8

skriver om nästa vecka lite senare..
måste gå tillbaka till mitt sällskap.
NU blir det melodifestivalenspelet! :)

1 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en trevlig kväll. Vi ruled the Melodifestivalen-spel =) tack för samtalet på balkongen oxå., Tror jag behöver prata av mig lite fler ggr eg...