Pages

lördag, februari 23, 2008

Delfinal 3.

sorry för förseningen :P
tror inte ni väntat på min recenation..
men här kommer den iaf.
och den är skriven som jag upplevde den.. :)

Öppningen: Luuk i Carolas Främling Sparkdräkt.. :)
och Berghagen klippen (ej med i öppningen) är ju alltid
roliga.. så himla roligt med TeddyBjörnen Fredriksson som
farlig X ögon nalle skylt.. ehh men ni som såg förstår.. hehe :)
men nu går vi till låtarna..

Låt nr. 1 BWO - Lay Your Love On Me
Låter som alla andra BWO låtar, men är det egentligen något negativt?
men det skapar ju inget överaskningsmoment.
Bra låt, man trallar ju med på en gång..
men har svenska folket tröttnat.. ärligt talat tror jag inte det.
Men frågan är egentligen va gör egentligen tjejen i BWO?
Kul grejj med hissen.. men skulle det funka i ESC..
(carola fick t.ex. ändra sitt nummer pga scenen förra året)

P betyg 7
Våra teleröster:
1a omgången = 3 ggn
2dra omgången = 0 ggr.

Låt nr. 2 Mickey Huskic - Izdaijce
Inte hjälper det att han skickat in 8 bidrag innan denna..
låten måste tagit in av sympati för den som skrev den skickat in
så himla många låtar innan och sen mycket pga. språket.
Söt kille dock & Pyrotekniken är ju alltid kul.
Men jag tror låten hade varit bättre på engelska.

P betyg 2
Våra teleröster:
1 omgången = 0 ggr.

Låt nr. 3 Frida feat. Headline - Upp & Hoppa
"Dunkamiggul&blå"-Frida.
Jag är ju lite svag för skånska.. kan vara det.
Men låten är ju stört skön.. Men va har hon på sig??
Killen kan jag vara utan..

P betyg 5
Våra teleröster:
1 omgången = 4 ggr.
2 omgången = 3 ggr eller 5ggr.. för jag hann ringa 2ggr
innan Luuk hann "nollställa" räknevärket.

Låt nr. 4 Thérèse Andersson - When You Need Me
Tycker om introt.
OJ! Var ordet om hennes slits när hon bresa på benen.
Operan kan gå hem! Men va har hon gjort tidigare..?
Känner igen henne så himla mycket!
Kan nån placera henne åt mig??
De andra tycker att detta är bästa hittills.. men jag vet inte..
skrällvarning om det finns nån sån i den här omgången
som hittills är inte har haft nån wowfaktor.

P betyg 5
Våra teleröster:
1 omgången: 1 röster
2 omgången: 1 röster.

Låt nr. 5 Patrik Isaksson feat. Bandet - Under Mitt Tunna Skinn
Cool röd sladd på han mick..
verkligen äkta P. Isaksson låt,
är egentligen nån förvånad hur låten låter..?
Låter är dock.. som alla hans låtar helt okej.

P betyg 6
Våra teleröster:
1a omgången = 0 ggr.
2dra omgången = 0 ggr.

Låt nr. 6 Caracola - Smiling In Love
Gulliga kläder.
Hade för mig att låten var bättre pga förlyssningar,
men jag tycker inte låten var dålig för det.. helt okej.
Finns dock inte mycket att säga.. trallvänlig med cool pyroteknik.
tyckte verkligen om de snurrande "stjärnorna".

P betyg 2
Våra teleröster:
1a omgången = 1 ggn.
2dra omgången = 1 ggn.

Låt nr. 7 Ainbusk - Jag Saknar Dig Ibland
Hmm.... jag är utan ord.. faktiskt sämsta låten hittills.
Inga ord på framförandet eller låten och det blir dåligt.
Ända ord jag kan tänka är Rosa och det är pga. alla i gruppen
hade rosa klänningar.. och inte särskilt fina heller.

P betyg 1
Våra teleröster:
1a omgången: 0 ggr.

Låt nr. 8 Eskobar - Halleluja New World
Känt band och Eskobar fans kanske tycker om denna låt..
men jag är inte ett Eskobar fan.
Dålig låt.. Den sämsta låten.

P betyg 4
Våra teleröster:
1a omgången: 0 ggr

Himla lam omgång... och det gör mig faktiskt arg..
nästa omgång kommer hur många kända som helst.
men vi går direkt över vilka som gick vidare till 2dra omgången.

  • Caracola - Roligt.
  • Thèrése - Helt okej
  • P. Isaksson - Okej
  • Bwo - Väntat
    Snälla Frida!
  • Frida - YES! :)

Mellan dans numret.. dåligt som vanligt.
Men för er som inte visste det.. så ska jag tala om att
mellan nummret.. när folk röstar ska inte vara för bra
(då glömmer folk att rösta)
eller för dåligt (för då byter folk kanal)
Men riktar man in sig på att göra mellan mjölk så blir det aldrig bra!

Sen när röstningen är slut kommer ju söta Björn. :)
Han är ju bara sååå skön. haha
Låten han sjöng var ju urbra och rolig..
och han blir bara ännu sötare när han glömmer texten..
och greenroomtjejen suger fortfarande..
Men jag gav henne inte mycket uppmärksamhet denna gång..
hon blir inte bra.. men värderar jag henne sämre för hon är tjej?
Men egentligen.. eftersom hon är den som pratar med artisterna..
borde det inte vara hon som är i greenroom.. och inte Luuk?

sååå vilka gick då vidare..

  • Globen: Bwo - Ingen chock direkt.
  • 2dra chansen: Thèrése - okej.. måste slå ut Sussie.
  • Caracola - Kul!
    Snälla Frida.. men suck P. Isaksson kommer ta det. :(
  • Globen: Frida: YES! Tack att jag trodde fel! :)
  • Åkte ut: P. Isaksson - Bye bye.. ses på Rix Fm.

himla glad över att Frida gick vidare och det var så kul
att hon grät efteråt när eftersnacksreportern intervjuade.
Jag skulle också gråtit massa glädje- och chocktårar. :)
Det som man verkligen kan anmärka på är att för första gången
så kom en Joker (Eskobar) sist i en delfinal.

Nästa Vecka:
Blir så sur att dom tagit så himla många bra artister på
en och samma delfinal.. för de kan väl inte lotta det här??

  • Nicklas Strömstedt - För Många Ord Om Kärlek
    Han är ju folkkär och har oftast trallvänliga låtar
  • Calaisa - If I Could
    Deras första singel "Hey Girl" gillade jag.. kan ha bra låt.
  • Daniel Mitsogiannis - Pame
    Har inte en chans i det här startfältet.. spelar inte nån
    roll hur bra låt han än har.. han går inte vidare..
  • Linda Bengtzing - Hur Svårt Kan D Va
    Älskar hennes låtar & framföranden.. lär vara samma sak här..
  • Nordman - I Lågornas Sken
    Han har sin fan-base.. visst Vandraren är bra..
    men han är inte Sarek.
  • Sibel - That Is Where I'll Go
    Hejade på henne när hon var med Idol och tycker hon har grym
    röst så himla synd att hon skulle hamna i den här delfinalen.
  • Fronda - Ingen Mår Så Bra Som Jag
    Älskar "Rulla Fram", pumpade hela tiden i skrutten när
    jag precis fått körkort.. Då hade han sidekick.. kan han själv?
  • Charlotte Perelli - Hero
    Hon skulle inte ställa upp om hon inte hade en himla bra låt..
    men man kanske har för höga förhoppningar.. kan floppa.

blev långt omdömme.. för jag körde allt i ett.
och klockan är nu 10 i 1 så det tog lång tid att skriva det också..
pga en viss onykterhet.. hehe.

min sista tanke går till P&M som är uppe på BB och
får kanske i natt eller redan nu hålla i sin efterlängtade Nano. :)

förstår om du inte orkade läsa hela..
vet inte om jag skulle gjort det..
men du som orkade eller scrollade inlägget..
kan väl lämna en liten kommentar iaf..
*fiska kommentarer* ;P
xoxo.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Orkade läsa hela. Hehe

Anonym sa...

Jag är nog förälskad i Björn. Så söt att man ler bara han kommer i rutan!