Pages

torsdag, februari 28, 2008

Tabbe.

ja då var man själv kvar här på jobbet..
massor med nyanställda håller vi på att få.
eller det vet man ju aldrig..
är ju inte klart för det är klart. eller nått.
men det jag blir lite sur på är att
ingen kan säga till dom nya att provision finns
det typ inget som heter.. eller jo.. det finns det.
men det är inget dom direkt kommer se röken av här.
iaf är de det ända jag hört av de utesäljarna
som kommit och gått från det här jobbet sen jag
började för snart 3 år sen.
finns ingen som inte klagat på lönen.
men gör någon nått?

ibland kan jag bli så less på svenskar som bara
klagar och klagar.. men gör nått åt det istället.
tycker Du inte om din lön?
säg det eller gå ihop med arbetskamraterna
om nu alla är missnöjda och kräv en förbättring.
Tycker du inte om staden du bor i?
men flytta då!

men det är ju alltid den som säger saker som råkar illa ut..
och jag har ju den stora munnen.
suck.. sa idag till säljarna när lön plötsligt kom upp..
att visst dom må säga att det är provision men
jaa som det låter på säljarna som jobbar här..
finns inget som heter det här..
menar kommer dom upp över sin budget och allt sånt
så måste dom göra det fler månader i rad..
annars slås det ut över 3 månader.

men jag kan bara höra hur det kommer låt sen
när dom sen går till deras chef och säger..
men lilian sa.. han kommer säga att så är det inte..
och sen kommer han skälla på mig och säga att jag
inte vet nått om saken.. vilket visst är sant.
men ändå... 3års gnäll från alla säljare har man iaf ett hum.
och för min del räcker det så.

men varför har jag en stor mun för?
jo för jag hade velat veta lite innan varför folk
slutar på detta jobb till höger och vänster.

0 kommentarer: