Pages

fredag, april 17, 2009

The 90s.

har fastnat vid en dokumentär serie av VH1
som jag klickat hem som heter I Love The 9os..

himla kul att kolla tillbaka..
se harlembyxorna på McHammer 1990..
och de där metall armbanden man slog på armleden.
hur man glömt bort Power Rangers..
inse att Ace of Base var inte bara stora här.
och vem kommer inte ihåg Tamagochin!? :)

sen får man veta på knäppa saker som hände i usa då..
typ en fru som skärde av sin mans penis..
slängde ut den på ett fält vilket polisen sökte igenom..
hittade den och förde den till ett sjukhus där dom opererade
på den igen på mannen som sen blev porrskådis.. haha :)

men sen var det tydligen saker som inte direkt blev nån hit
där borta i usa som vi aldrig fick hit..
som CrystalPepsi.. genomskinlig cola. hehe :)

men jag saknar 2unlimited och även napparna..
eller var det bara på våran skola som alla va napptokiga?
allså hårda plast nappar man hade som hur många som
helst runt halsen.. och de fanns i alla olika färger och storlekar..
sen fanns dom ju även i suddigummin och örhängen..
och säkert i andra former också. :)

xoxo.

4 kommentarer:

Marie sa...

Oh nej, det var inte bara på eran skola kan jag meddela.

Denise sa...

Kommer ihåg allt det där! Det fanns väl de där "Micklarna" också. Olika figurer i plats som man satte ihop till långa kedjor. Vi hade en period då man samlade på kulor också...

Verrix sa...

Jag har mina nappar kvari en "sparat" låda från förr, även mina kulor och bokmärken. satt o kollade i lådan häromdan. Riktigt kul att tänka tillbaka på den tiden man va liten. hehe!

Anna Högrelius sa...

Napparna var poppis även i Malmö! Samt såna där små troll. :D