Pages

måndag, april 27, 2009

Förskola.

just fått i mig 2 tallrikar med god fil och start till lunch.
varit typ ute och gått hela förmiddagen.

började imorse då jag hjälpte P med att lämna in
bilen för att den skulle fixas innan ombesiktningen..
detta var så tidigt som halv 8 på morgonen.
efter den var inlämnad vid assa ungefär så gick jag
till kontorab där jag åt lite frukost i form av en baguett..

vid halv 9 började jag traska mot marie..
tänkte om man ändå är ute och går är det ju alltid
trevligt att hälsa på lite där..
hon skulle vid lite över 10 träffa cicci och hennes lilla lukas
och dom skulle gå och kolla på en förskola här i slagsta..
så jag följde med och tittade.. kanske lite tidigt.
med tanke på att vi inte ska söka förens till hösten 2010..
men det är ju lika bra att kolla..

och den här förskolan tyckte jag var himla bra..
det verkade väldigt engagerade i barnen och lärde dom
en hel del matte fast dom var så små.
det tyckte jag verkade bra :)
sen gjordes även deras mat där och det verkar ju bra.

efter det följde jag med på ytterligare lite promenerande
runt valhalla och så.. det gäller bara att komma ut..
efter det är det faktiskt inte så himla jobbigt att gå.
men steget ut är ju helt klart det jobbigaste.

men nu måste jag försöka hålla i det här.
gå, gå och gå.. det är va som jag ska ha på mitt schema. :)

xoxo.

1 kommentarer:

Anna Högrelius sa...

Det var möjligtvis inte den förskolan som har en italiensk mall? Minns inte riktigt vad den heter, men något med Emilia tror jag. Hade vi bott närmare hade jag lätt sökt till den.

Tror att det är mer regel än undantag att förskolorna i stan gör sin egen mat. Det gör de på vårat också! Känns skönt. :]

Och du.. det kan verka som att det är lång tid till ni ska söka, men det går skitfort! :D