Pages

tisdag, april 07, 2009

Löneförhandling.

idag har P löneförhandling..
han förberedde sig flera timmar igår..
han ska alltid överdriva allt.. men ger det resultat så..
han ska också lägga fram att han ska vara pappaledig
1 dag i veckan (ta ut 3dar) för det skulle ge oss ca 2000 kr
mer i månaden än som det är nu då jag tar ut 4 dar..
jag skulle då inte ta ut nån dag alls.

dessutom skulle ju det vara väldigt trevligt att ha honom
hemma en dag mer i veckan.. även om jag tror det kommer
innebära att han kommer jobba mer dom andra dagarna.
eller jobba lite hemifrån när han är pappaledig..
han kan aldrig helt lägga ifrån sig sitt jobb.

med mig och mina mandlar går det sådär..
min vänstra mandel är bara lite röd fortfarande men svullnaden
har gått ner och det gör inte alls ont på den sidan..
däremot håller värken och svullnaden i sig i den högra.
tycker det är konstigt.. förut har det nästan gått ner på en gång
när man börjat med penicilin men nu håller det i sig.
iofs är jag bara inne på 3dje dagen då jag tar tabletterna..
så jag kanske har lite väl bråttom.
annars känner jag mig inte vidare sjuk..
inte som sist jag hade halsfluss..
eller sist jag var sjuk med förkylning.. då var jag mer mosig i huvet.
nu känner jag mig ändå relativt pigg.. förutom att man förlorar
sömn då man vaknar när man sväljer eller liknande.

nee nu har jag en liten vira som ropar :)

xoxo.

1 kommentarer:

Sanna sa...

Åh, Lilian va söt du är! Jag är inte så säker på det där med snevridet då hans föräldrar inte är helt 'tränade' heller. Som sagt.. finns inte så mycket man kan säga om det som är jus nu. Men det är bara för min egen skull jag tänker på det här.. Men tack för att du bryr dig! :)