Pages

söndag, april 05, 2009

Akuten.

nu är vi äntligen hemma från dagens läkarbesök.
det började att jag trodde jag skulle vara på skiftinge
vårdcentral men att jag hade min tid på city kliniken..
kom bara nån minut försent.

väl där gick det himla fort.. hade tid kvart över och
halv var allt klart.. då hade jag tagit prov, vart hos
doktorn och fått utskrivet ett pencilin recept då
jag hade som jag misstänkt halsfluss.

sen bar det av till akuten.. ca kvart i 10 var vi där.
där gick det först snabbt.. kom fram till luckan på en gång.
en undersköterska kom ut efter nån halvtimma och
kollade syresättningen i blodet på vira.. det var 100%
så bättre än så kan det ju inte vara.. :)

sen tog det längre tid.. inte förrens det gått 4½ timma
fick vi komma in till ett rum och när barndoktorn kollat
lite på vira konstaterade han att hon var lite röd i halsen..
men iövrigt var allt okej än så länge iaf.
han skrev ut nån hostmedicin som egentligen är från 6mån..
men som vi ska ge henne i lite mindre dos.
apotekaren som jag hämtade ut receptet från sa att
hon kan få lite hjärtklappning av medicinen.. låter lite läskigt.

men iaf efter 5 timmar var vi ute från akuten.
var väl kanske inte min favorit sysselsättning att göra på en sönda.
förstår iofs att sjukrådgivningen kanske inte vågar
säga till att avakta då det gäller små bebisar..
men det hade ändå varit mer tryggt då jag sa att hon inte hade
feber för henne och säga att då kan du avakta.
men men huvudsaken är ju att vira mår bra. :)

xoxo.

3 kommentarer:

Bettie sa...

vada, tar du inte med dig din fastman o lilltjejen?:P klart de ska fa uppleva hawaii de ocksa, haha. kram pa dig :)

Denise sa...

Nä, usch för sjuka bebisar! Man blir så medveten om hur försvarslösa de är =( Halsfluss lät ju hur roligt som helst. Var orolig själv över ngt sådant, men nu är jag bara lite torr i halsen, så det gick över. Hoppas ni kryar på er båda två. Stora kramar!!!

Mad sa...

Jag ska köpa mig ett paket Lidl blöjor imorgon..är det dem toujouur??