Pages

söndag, april 26, 2009

SuperPromenad.

igår så var det ju fint väder och av min vetskap
hände inget annat.. så jag föreslog för mamma vid 9
att vi skulle gå på en promenad.. hon ville först göra melodikrysset..
det skulle innebära att dom inte var klara förrens efter 2h.

va ju inte direkt det jag tänkte när jag ringde..
att vänta med att promenera i 2h.
så jag gjorde iordning vira och tankade upp henne..
sen begav vi oss promenerande mot torshälla..
jag tänkte att blir det för jobbigt tar jag väl en buss.

det var ju himla fint väder..
men tyvärr så hade jag solen i nacken hela vägen
vilket var tråkigt då jag tänkte att man kanske kunde
fått lite sol på sig samtidigt när man gick.
kom till mamma vid halv 11 så ungefär 1timma tog det mig.

när melodikrysset sen var klart gick jag och mamma
till pappa där vi stannade i ungefär 1h sen fortsatte
vi runt nyby mot mälarbaden men svängde av vid
trevägskorsningen vid roxnäs och gick mot hamnen.
då fick vi äntligen solen i ansiktet och tillslut fick jag lite färg. :)

när vi kom tillbaka till mamma så var P där och
klockan hade hunnit blivit 2 redan..
så jag gick en hel del i lördags kan jag meddela.

på kvällen blev vi bjudna till Ps föräldrar för grillning..
kan meddela att den första grillade majskolven var ooootroligt god. :)
fick då veta att Lindens Loppis varit..
den som jag väntat på hela våren eftersom de ställt
in de som är i Parken Zoo.. blev himla besviken.
men som lite plåster på såren hade dom köpt en del
kläder till vira ändå.. så det var ju bra. :)

har dock tagit reda på att linden ska ha en loppis till nästa lörda.
så då ska vi gå på den istället. :)

xoxo.

3 kommentarer:

Camilla sa...

Jag trodde parken loppan skulle vara 24 maj?? Men den har alltså blivit inställd??

Lilian sa...

nee den är tydligen inte inställd.. har sökt lite nu.. knäppt då jag läste annat i ekuriren för nån vecka sen. men det är ju bara bra. :)

Anna Högrelius sa...

Puh, nu blev jag orolig! Har längtat efter Parken loppis hela året ju! Sluta skrämmas. ;]