Pages

torsdag, april 16, 2009

ToR.

igår var alltså jag och vira och hälsade på i Uppsala..
och alltid när man ska ha med sig hur mkt saker som
helst så glömde jag såklart nått.. mobilen!
kanske inte bästa dagen att glömma mobilen på..
men det gick ändå. :)

P hjälpte mig på tåget och tåget lämnade etuna vid 7.52..
vagnen stod jätte bra bakom ett par säten..
ända grejen var att jag fick lov att be en tant flytta in
så jag kunde sitta ytterst närmast vagnen då vira sov i den.
tanten var väl inte super nöjd.. men det struntar ju jag i.. hehe :)

i sala var det byte och det gick väl rätt bra att komma ner
från vagnen.. då det bara var 2 trappsteg.
dock att komma på tåget som gick till uppsala var svårare..
4 trappsteg upp.. som tur var fick jag hjälp både upp och ner.
i uppsala var jag ca 9.30 och fann denise nästan direkt.. :)

efter det gick vi runt på stan lite.. köpte en himla fin mjuk f1 bil..
tittade in i domkyrkan.. denise kollade sina ögon och
då hann vira med båda att äta och bajsa så jag
fick byta på henne på en soffa inne på synsam,
efter det begav vi oss av till Åhlens där vi åt lite lunch.

sen gick vi vidare mot denise och lottas öppna förskola..
himla stort i jämförelse med i skiftinge..
och jaa skrutten lutten li låten fick man på hjärnan.
men jag trivs nog rätt bra på skiftinge.. måste dit nästa vecka!

efter det tog vi oss hem till denise och fikade..
hon hade ju bakat en hel del till hon fyllde år i söndas..
kunde ätit upp hela burken med godsaker..
men stoppade mig efter "bara" några för många.. men men :)

vira tyckte himla mycket om lottas babygym..
hon verkar gilla de flesta.. men i det här låg hon och
pratade en hel del med sig själv. hehe :)
råkade somna till en liten stund efter att jag ammat vira..
så där låg vi, jag och vira, utslagna på denise soffa.

sen åt vi pernillas pastasås.. en jätte god vegetarisk pastasås
som vi fick på recept när vi gick i högstadiet. :)
därefter fick vi halv springa lite för att hinna med tåget
som gick 18.39 och som tur var kom vi på.

konduktören på tåget var himla snäll och det verkar inte
som hon tog nått extra för att jag köpte biljetten på tåget. :)
i sthlm fick jag vänta en halvtimma innan tuna tåget skulle gå..
men det sköna var att det kom in ca 20 min innan avgång..
och var dessutom en dubbeldäckare..
så där var det lätt att komma på med barnvagnen. :)

väl hemma stod P och väntade på mig..
denise hade ringt honom efter hon hjälpt mig på tåget. :)
vira sov hela vägen från uppsala hem..
och jag trodde hon inte skulle vilja somna igen hemma sen..
men vid 22 så somnade både hon och hennes mamma. :)

xoxo.

3 kommentarer:

Marie sa...

Små sötnosar. =)

Denise sa...

Oj vad konstig Charlotta ser ut på den bilden när jag håller i henne. Som en liten gubbe =)
Tur att färden hem gick bra!

Anna Högrelius sa...

Låter som att ni hade en riktigt skön dag! Härligt. :]
Vad söt Viran är i mössan! Ser ut som att hon har tappat lite av sitt hår nu, hihi. Så söt, så söt!