Pages

måndag, april 13, 2009

Hemskt.

nyss stod vira vid P utan att nån höll i henne..
hon håller bara i sig själv och så har hon
gjort några gånger så vi tänkte inte mer på det.

jag satt brevid med min laptop och kollade ANTM
medans P kollade på när sebba spelade ett bil spel..
plötsligt ramlar vira baklänges och ingen hinner få
tag på henne och hon slår sidan av huvuet hårt i min dator.

hon börjar såklart jätte skrika..
P tar snabbt upp henne och börjar gå och vyssa..
själv blir jag nästa paralyserad och börjar nästan gråta..
höll ett tag för öronen.. usch det var hemskt.

usch tänk om hon fått hjärnskakning!?!
efter ett tag lugna hon ner sig och nu sover hon efter ha ätit.
jag själv är fortfarande lite skakad.
måste lära mig att reagera bättre när hon gör illa sig..
inte som jag kan reagera så om jag är själv.
Så här stod hon typ.

xoxo.

6 kommentarer:

Marie sa...

Jaa, det är hemskt när de gör illa sig. Men.. jag måste ju bara säga det att en 2½-månaders ramlar om h*n står sådär. Borde inte vara så förvånande. ;) Hehe

pethra sa...

Men fy. Va läskigt.. ringde ni inte till rådgivningen?

Sanna sa...

Ja, det skulle jag lätt göra om jag inte var så rädd för att få en allergisk reaktion. Med tanke på mina eksem och skit! :/
Gud va hemskt med Vira.. hoppas att hon inte slog sig alltför hårt!

Anonym sa...

Det är ju inte så konstigt att hon trillar när hon står så där. Hon är ju bara en liten bebis!

Anna Högrelius sa...

Ehh, jag skulle nog inte låta en sån liten bebis stå på det där sättet faktiskt. Hon har inte muskulaturen eller balansen till det.

Anonym sa...

Tror nog inte man ska låta så där små stå själva, hon kan ju knappast ha ställt sig upp själv, så låt henne få vara den lilla bebis hon är, när dem är så där små är dem ju nöjda om dem får ligga på rygg och lek i babygymet, stå det hinner hon med när hon är mogen för det!!!