Pages

torsdag, oktober 09, 2008

Förlossningstankar.

Börjat tänka mer och mer på förlossningen..
kanske lite tidigt för det.. men men..
fått lite olika förlossningsbrev som är väldigt intressant att läsa.
menar tycker det är bra att veta hur andra tänker..
och även hur dom väljer att skriva..
även om jag i slutenden måste bestämma hur jag vill ha det
så tycker jag det är svårt.. för hur ska man egentligen veta?
menar jag har ju aldrig klämt ut nån unge förut.

vill jag ha lavemang?
vill jag ha eda?
hur känns akupunktur?
hur undviker jag bäst för att inte spricka?
va ska jag ha med i BB-väskan?

och en hel del med andra frågor som jag inte kommer på nu.
känns som ju mer jag tänker på förlossningen..
ju fler frågor kommer jag på och jag får inte direkt några svar.
D hade hittat nån guide på alltforforaldrar.
men där var det för mkt som kändes som jag inte kommer
veta förrens jag är där så jag skippar nog den guiden
och försöker skapa mitt egna brev som man ska skriva..
med viss hjälp med tips från lite vänner.

hur tur är det inte för mig att jag typ är sist att föda?
menar alla kan berätta hur deras upplevelse var..
och jag kan utifrån allas perspektiv känna va som
är bäst för mig.. såå lyckligt lottad är jag. :)
Tack för alla svar nu och i framtiden!

xoxo.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror inte man ska fundera så mycket...ha en väska packad med ett par ombyten, det räcker. Sen får man ta det som det kommer. Ut kommer den ju iaf....det är ju världens mest naturliga sak....det säger bara plopp =)

Denise sa...

Ju mer man tänker på det och skapar sig förväntningar- desto sämre blir det nog. Känner mig cool-lugn och vetta fan om jag ens ska ha ngt brev. Jag säger väl i förbifarten till jakob vad jag kan tänka mig för smärtlindring, sen kör jag ;)

Anna Högrelius sa...

När mina värkar satte igång på allvar körde jag med lustgas. Den var min bästa vän hela vägen till operationen! :D

När det gäller BB-väskan så tänk på vad jag sa när vi sågs. Du behöver inte ha med dig speciellt mycket. Mest ombyten till dig som t ex trosor (ju större desto skönare!) och mjukisbyxor. Bebiskläder har de där! Eget toapapper och våtservetter kan vara bra att ha med sig.

Det här kommer gå alldeles utmärkt, både för dig och Denise. :]