Pages

onsdag, oktober 15, 2008

Uppsagd.

jaa idag blev jag uppsagd..
så den 29 okt blir min sista dag på flash.
var ju väntat och så har jag inte direkt känt efter än..
dock går de flest tankarna nu hur det blir
med min föräldrarpenning..

fick reda på av A&R nått om att man var tvungen
att ha en anställning på minst 6 mån för att kunna
tillgodoräkna den eller va det var..
och om nu när jag får jobba till den 29 okt..
blir det bara ca 5½ månad.
det skulle allså fattas ½ månad och då skulle
allt räknas på min kontorablön som är mkt sämre.

gaah... men än är det väl inte kört..
menar hon skulle ju ge mig rekomendationsbrev m.m.
så det är inte som att dom är missnöjda med mig eller nått..
förmodligen bara för att jag är gravid och dom skyller nu
min uppsägning på röda siffror och att dom bara ska ha inhoppare.
ingen första säljare.. som jag då är. hum.

men jag ska kolla med facket imorrn då deras teletider
är så mkt sämre än fks som vi ringde och hörde med..
och nått med de där 6 månaderna var det ju.
tänkte om flash bara kunde vara lite bussiga och skriva att
min anställning slutar när jag haft hela min provanställning..
dvs 6 månader.. så det inte blir någe tjafs med fk.

men vill först höra med facket..
för om det där med uppsägningstid på 2 veckor inte stämmer..
och jag ska ha 1 månad.. då borde vi kunna lösa det.
tycker jag iaf.

som sagt det var väl rätt väntat..
bli gravid på en provanställning är ju inte det bästa.
men men.. jag vill inte gräva ner mig för det här..
jag har nu kommit in i klädbranchen och jag tänker
inte ge upp nu när jag har fått erfarenhet.

får helt enkelt gå in för det nya kapitlet i mitt liv just nu..
bebis kommer i nästa år.

xoxo.

3 kommentarer:

Anonym sa...

men ah, gumman.. vet inte vad jag ska saga :( hoppas verkligen det loser sig o att du far ut foraldrarpenning, tycker ju att det borde ga o losas pa nat satt. men skont att losenordet ar borta iaf ;) kram

Anonym sa...

Vad trist för dig =( Hoppas det löser sig med föräldrapenningen... Kan man inte i värsta fall räkna 5½ mån på lönen från flash och ½ månad från kontorAB??

Anonym sa...

Jaha... fi fan. Det här suger ju riktigt ordentligt. Jag vet att FK kan ha förståelse för hur det blir när man byter jobb. Gick inte ni på en sån där infokurs om föräldrapenning? Visserligen tyckte jag den sög, men men. Det är ju dem du ska ringa först iaf och se om de är kinkiga på två veckor, därefter Flash och fråga om ev ändra datum för uppsägningen och sen facket och sist Akassan =(
Ahh, stora kramar till dig gumman!!!