Pages

torsdag, maj 14, 2009

Blödning.

vill utfärda en liten äckelvarning innan ni
börjar läsa.. men men.. min blogg! :)

imorrn är det en vecka sen jag satte in
min spiral och ibörjan hade jag lite blödningar..
sen slutade det för att börja igen lite grann igår
till att öka under natten och öka ännu mer under dan.
jag har redan blödit igenom 4 "super" tamponger..
är ju nu inne på min 5te.. (tydligen rekommenderas det
att man helst använder bindor istället för tampong..
men jag vägrar.. jag hatar bindor!)

står i infon jag fick med att man kan blöda en del
men har man långvarig värk och kraftig blödning
bör man kontakta läkare..för då kan spiralen delvis stötts ut.
jag har inte långvarig värk.. har ingen värk alls.
och räknas detta som kraftig blödning?

jag har iaf blödit så här mycket nån gång när jag haft mens.
men jag mår ju inge dåligt iaf.. så får väl gå på det.
avvakta och se va som händer..
bara så typiskt att allt sånt här sker precis innan helger.
menar om man nu måste göra nått åt det blir det dyrare
och man måste få tag på en jourläkare.

xoxo.

3 kommentarer:

Denise sa...

Låter ju inte helt okej! Visst att man kan blöda lite mer med spiral, och du har ju inte ont... hmmm... hoppas det lugnar ner sig där nere.

camilla sa...

jag fick precis tillbaka min mens efter graviditeten...och det var oxå en flod kan jag tala om...långvarig dessutom...typ 8-9 dagar... hoppas det inte förblir så...

Anna Högrelius sa...

Huh, jag är rätt glad att jag skippade spiralen. :]
Hoppas verkligen att du snart slutar blöda och att allt ordnar till sig där nere! :D