Pages

måndag, maj 11, 2009

No Luck.

nee jag fick inge besked att ta bort mina mandlar..
ska dock få komma dit nästa gång dom svullnar upp.
för att dom vill kolla på dom då..
men oftast har jag ju inte streptokocker och det är ju
det dom vill att man ska ha för att ta bort dom.

han skyllde på att 1 dör varje 3dje år av en sån operation..
därför vill dom inte riskera nått om dom inte
tror att det skulle förbättra det för mig.

det är så himla weird såna där sjukhusbesök..
man försöker få sagt så mycket som möjligt,
visa hur mycket man vill ha bort dom.
ändå är allt över på en kvart och man får
gå därifrån precis som man trodde utan något besked.

ibland verkar andra länders sjukhusregler vara bättre..
de länder där man typ måste ha en försäkring..
verkar som att vill man t.ex ta bort sina mandlar får
man de för att det är min kropp och bara jag är medveten
om riskerna man tar så är det mitt beslut.
så är det inte riktigt här.. här bestäms det åt en..
suck jag blir aldrig av med dessa mandlar..

xoxo.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och i de länderna kostar sjukvården oändligt mycket mer än här. Man ska nog se lite längre än bara så långt näsan räcker.

pethra sa...

Anonym - det finns fördelar och det finns nackdelar. Att man tycker att vissa delar av svensk sjukvård inte är toppen innebär väl inte att man inte ser längre än näsan räcker?! Och varför Anonym?