Pages

onsdag, maj 13, 2009

Solstrålen.

idag har vi varit och kollat in föräldrakooperativet
solstrålen som ligger på andra sidan av trafikljusen.
kändes himla bra och jag fick även med mig P..
som inte riktigt innan trodde på mig då jag sa att
man inte behövde arbeta där eller lägga scheman.
(nämligen så att nån på hans jobb har så och
det är tydligen ett himla pussel för dom hela tiden
att få det att funka, iaf är det så för dom..)
jag skulle nog dock vilja jobba lite där.. eller åtminståne
var där ibland och leka med vira och så.

imorse lyckades jag få mig och vira att somna om vid 7 igen..
och då sov jag så länge som till 11.30 och vira
fortsatte att sova vidare till 12.30 ungefär.

nu sover hon igen.. då hon somnade i bilen..
(vi skjutsade nämligen P tillbaka till jobbet)
tror hon kan ha fått en lätt ögoninflammation..
hon är inte röd i ögat, men det rinner och klibbar ihop
och enligt 1177.se så är det vanligt efter att små barn
har haft förkylning så det kanske är därför hon
fortfarande sover himla mycket.

men igår ville hon ju vara vaken ända till 12..
så det kanske är det.. men va gör man?
vill hon sova så ska hon väl få sova.. och vill hon
vara vaken så kan jag inte göra så mycket åt det heller..
menar kan väl inte direkt tvinga henne att vara vaken..
inte som jag tror jag kan det heller..

xoxo.

0 kommentarer: