Pages

lördag, maj 16, 2009

Eurovision.

då var det dags för Eurovsion Finalen..
och jag tänkte kommentera lite på bidragen..
så här kommer jag va jag tyckte..
lägger även in våra betyg som vi gav..
1 - 10 gav vi och betygen är satta av mig, P, Kop och Elli

1. Litauen
Det är ju en helt okej låt.. tycker jag känner igen låten..
men det är väl nästan en regel än ett undantag i ESC. ;)
5 4 4 5 =18

2. Israel
Jag blir ju inte direkt impad på att det är en palestin och en jude..
är det den korrekta termen? låten duger väl. :)
4 5 3 2 =14

3. Frankrike
Ne usch vilken tråkig låt..
2 2 2 2 =8

4. Sverige
Jag tycker hennes framträdande är bättre än i svenska finalen..
kanske blir mer pampigt med hennes vita klänning mot en klarvit scen.
men låten är fortfarande inte min favorit..
men jag hoppas jag har fel! :)
(Eftersom vi inte kan rösta så gav vi inga poäng.. )

5. Kroatien
Snark.. kan det komma en bra låt snart..
tyckte det var bättre låtar i semifinalerna.
1 1 3 2 =7

6. Portugal
Efter sovpillret i förra låten låter ju det här bättre..
men inte mycket bättre. tycker dock om hur de hade scenen..
väldigt hippie med så mycket blommor och starka färger. :)
3 5 1 3 =12

7. Island
Den här är den bästa balladen i ESC iår..
och hon sjunger ju så himla bra också. :)
8 7 6 6 =27

8. Grekland
Mer övertänd kille får man ju leta efter.. men låten är ju
med ryckande.. och framträdande är ju himla tufft med
den där lysande rektangeln som han bla. åker på.
6 6 5 5 =22

9. Armenien
Jag älskar ju sån här orientalisk pop..
men jag undrar va dom tänkte på när dom klädde sig..
iofs dom står ju ut som några tusen och en natt aliens. :)
9 6 5 7 =27

10. Ryssland
Refrängen är såå himla catchig.. jag har haft den på
huvet några gånger under veckan.. och då har jag ändå
bara hört små bitar av den.. men hur äckligt var inte det
åldrande huvudet i bakgrunden? hehe :)
5 4 4 4 =17

11. Azerbadjan
Orentalisk pop igen.. och jag smälter ju som vanligt..
sen att dom är sjuk snygga är juinte helt fel heller..
skulle inte säga nej till hennes hår.
9 8 7 8 =32

12. Bosnien Hercegovina
Pianointrot är väldigt väldigt likt rysslands vinnarlåt
från förra året.. men sen liknar den mer ett lite öststatisk
"stad i ljus" är okej.. men inte mycket mer.
4 5 5 3 =17

13. Moldavien
Jag tycker om den..catchig!
dessutom har hon ju ett litet rap-moment..
och sen tycker jag om hennes klänning.. skräll?! :)
8 8 5 5 =26

14. Malta
Precis som Island är det ju en fin ballad.
Har för mig jag röstade på henne sist hon var med :)
7 5 5 5 =22

15. Estland
Helt okej låt och den växer..
tycker om hennes norrsken som hon har som bakgrund.
6 6 6 6 =24

16. Danmark
Han låter så himla likt Ronan som också skrivit låten..
och låten är ju helt okej.
7 5 5 7 =24

17. Tyskland
Jag rycks ju med.. och bryggan är ju grym och
Dita är ju inte helt fel hon heller! :)
6 4 5 5 =20

18. Turkiet
Dom gör ju nästan aldrig mig besviken.. inte iår heller!
Orientalsk pop igen.. jag får aldrig nog! :)
Sen dansar hon ju magdans också och det är ju såå coolt. ;)
9 10 4 6 =29

19. Albanien
Jag vet inte va de turkosa gimpen/alien eller
mimarna gör på scen.. men hon är söt och sjunger bra..
och låter är ju inte dålig den heller. :)
8 7 8 7 =30

20. Norge
Kan erkänna att den här låten sätter sig rätt bra på hjärnan..
och han kanske kommer ut rätt bra ur tvrutan med än lite
överdrivna gester men så hipead som den är tycker jag inte..
och sen tycker jag allt instrumentspelande på scen är töntigt..
försök inte impa mig med ditt fiolspelande då det inte är live.
men vi heja väl ändå!? :)
7 7 6 6 =26

21. Ukraina
Refrängen är väldigt lik Ukrainas låt Shady Lady förra året..
men det gör ju inget när det är bra. :)
skrattar dock åt hennes dansare som ser ut
som såna där vuxna som leker häst..
9 9 5 4 =27

22. Rumänien
Jag får som sagt inte nog av orentalisk pop..
och jag tycker ju också om att parta..
dansarna verkar ju som dom ska föreställa trädnymfar iaf..
8 7 4 7 =26

23. Storbritanien
Spelar ingen roll att det är Webber som skrivit
låten och spelar piano.. och att hon sjunger bra..
men jag tycker den är tråkig.
5 2 2 3 =12

24. Finland
Jag tycker om den här låten.. även om låten är
bättre inspelad än live så funkar det. :)
8 8 4 7 =27

25. Spanien
Helt okej låt.. men blir lite sämre efter så många bra låtar..
men ramla hon i en glitter burk på vägen in? ;P
6 5 6 7 =24

jag var nog helt klart den som var mest generös.. hehe
nee nu ska jag kolla vem som vinner. :)

xoxo.

1 kommentarer:

Denise sa...

Jag gillade Island också, Norge var okej, blev irriterad på hans fiolsträngar som gick av och flängde runt, hehe. Azerbadjan diggade jag också. Arash är bra =) Kommer bli en sommarplåga ;)
Grekland avskydde jag. han var så äcklig!