Pages

lördag, maj 30, 2009

Namngivning.

Hehe hade lite tid över.. P sover och vira herjar i babygymmet.
Jaa då kanske det var dags och berätta lite
om viras namngivning.. vi börjar väl från början.

gick upp vid en 7 och så gjorde vi iordning oss
och for iväg först mot ICA för att hämta lite sockerarbeten
som en i ett forum på FL hade gjort.
var en liten bebis med dopklänning, en F1 bil,
2 boxningshandskar, lite skor m.m. allt i lila såklart ;)

sen bar det vidare till e:a golfklubbs restaurang
där vi genast satte igång att ställa iordning bord och duka..
det tog sitt lilla tag kan jag säga.
vid kvart i 11 var vi tvungna att bryta upp då jag skulle
förbi elli och klippa till luggen och fixa håret.

Efter det drog vi en lunch på corner och åkte sen
vidare för att länsa lite syrenbuskar.
och vid halv ett var vi tillbaka på restaurangen.
där var det bara att fortsätta göra i ordning allt.

marie och kristian kom vid en 13 och hjälpte till..
vilket helt klart var guld värt.
Redan innan 13.30 började det droppa in folk..
och då var det bara för amelie och börja fota.
sen flöt det mesta på och namngivning kunde tillslut börja..
där hade vi så att P först hälsade
alla välkomna och sen förklarade han lite varför
och hur en namngivning gick till.
sen sjöng amelie välkommen till jorden..
då var tårarna inte långt borta kan jag säga..
men efter lite blinkande och tittande upp i taket
hände det inga olyckor iaf.. hehe

efter så satte vi en krans på viras huvud och välkomnade
henne till oss och efter det förklarade P lite om viras
olika namn som är Elvira Lila Holmstedt.
sen var det dags för mig att läsa en dikt som jag
hittat på nätet som hette Leilus Polska.

sen presenterade jag faddrarna som var marie
och kristian och sen var det deras tur att prata.
marie hade fixat ett brev som hon läste upp och det var så fint..
ska rama in det och ha det brevidtavlan som vi fick av
dom som också var en del av va hon sa..
sen gav hon vira ett halsband med ett halvt hjärta
på och sen tog dom den andra halvan.
Så dom alltid skulle vara bundna till varandra.
efter det sjöng amelie Älskade barn ..

därefter fick jag alla att gå ut och ta ett gruppfoto..
och efter det var det fika.. jag slängde i mig en bit tårta
(fick över en hel tårta som är lika stor som en bakplåt!!)

sen var det dags för att öppna alla presenter vira fick..
och det var hur många som helst och massa bra..
tyvärr orkar jag inte skriva upp allt här.
efter det var allt klart och städning återstod och så.

allt blev sååå himla lyckat..
kunde inte blivit bättre. jo man kanske kunde njutigt mer..
men annars så är jag hur nöjd som helst.

Hoppas vira också var nöjd.. men det verkade hon..
var så snäll hela ceremonin och sa inte ett knyst..
inte ens när hon var tvungen att ha en jobbig krans på huvudet.. hehe

xoxo.

1 kommentarer:

Anna Högrelius sa...

Det var jättefint igår! Vi tackar så mycket. :]