Pages

söndag, mars 02, 2008

Delfinal 4.

sorry för förseningen igen :P
men jag fick inte tag på min lilla laptop..
alla andra skulle ju kolla på massa med youtubeklipp..
håller fortfarande på.. men jag tror det har lugnat ner sig
så jag kan skriva min kära rescention.

Öppningen: Luuk i paradband var väl inte det bästa han gjort..
men jag saknade Berghagen.. är han bara varannan gång?
betyder det att jag missar det nästa helg på andra chansen?

men nu till låtarna..

Låt nr. 1 Nicklas Strömstedt - För många ord om kärlek
Jag får refernser från Kalles klätterträd.. kanske helt knäppt?! :)
För övrigt är jag helt blank.. det kanske var helt enkelt
för många ord om kärlek och allt annat från kära herr Strömstedt.

P kom sent och hann inte sätta nått betyg
Våra teleröster:
1a omgången: 0 ggr

Låt nr. 2 Calaisa - If I could
En sämre version av "Hey Girl" som är deras enda låt..
men va är det med mig..?
antingen har jag för höga förväntningar eller så har inte
promillen i kroppen inte kickat in.. hehe ;)

P hade inte riktigt landat än.. så inget betyg här heller.. dåligt! :P
Våra teleröster:
1a omgången = 1 ggr.
2dra omgången = 1ggn

Låt nr. 3 Daniel Mitsogiannis - Pame
Men va har människan på sig??
Grön siden riddräkt och toppa det med pudelhår..
Dansen var ju också var himla värdelös.. men okej..
jag ger dom ett poäng för ett bra försök.. eller nått.
Det ända jag ser är han tighta byxor över hans skrev..
hade han inte sin grejj åt hans vänster.. sjuk jag? nej. :)
Låten då? minns den knappt.. och detta är en minut efter.

P betyg 2
Våra teleröster:
1a omgången: 0 ggr. suprise, suprise.

Låt nr. 4 Linda Bengtzing - Hur svårt kan det vara?
Jag måste missat att hon klippt sig.. posh-spice look.
Like the clothes.. Glitter punk.
Äkta Linda Bengtzing låt och det tycker jag ju om..
hon skulle nästan kunna göra vad som helst och
jag skulle gillar det.

P betyg 6
Våra teleröster:
1a omgången: 3 röster
2dra omgången: 3 + 1 röster.

Låt nr. 5 Nordman - I lågornas sken
In zoomning på Nyckelharpa som det ska vara.
Inte så himla dåligt faktiskt, en poppigare än vanligt Nordman låt..
jag får t.o.m sarek influenser.
Men om nån hört låten Maria går på vägen eller va den heter..
så var texten väldigt lik ibörjan..
hört att låtar "stjäl" melodier och strofer.. men text?

P betyg 5
Våra teleröster:
1a omgången = 0 ggr.
2dra omgången = 0 ggr.

Låt nr. 6 Sibel - What is were I'll go
Hon har ju en fantastiskt röst!
Låten var ju också rätt bra, ingen Sanna ballad...
men helt klart en bra ballad.
Men Shit vilket släp hon hade på klänningen!
Carola fläkt kom igång där på slutet.

P betyg 7
Våra teleröster:
1a omgången = 3 ggn.
2dra omgången = 3 + 1 ggn.

Låt nr. 7 Fronda - Ingen mår så bra som jag
Ingen "Rulla fram"låt, faktiskt den sämsta Frondalåt jag hört.
Får influenser av Kebabpizzalåten... och varför bryter han i bryggan?

P betyg 3
Våra teleröster:
1a omgången: 0 ggr.

Låt nr. 8 Charlotte Perelli - Hero
Numret är väldigt genomtänkt och välarbetat..
men hur sjutton gjorde dom det grå/blå i början av låten..
Hon kan inte annat än gå vidare.. och låten var ju bra..
menar hon hade ju inte ställt upp utan en bra låt..

P betyg 9
Våra teleröster:
1a omgången: 3 ggr
2dra omgången: 3 + 1 ggr.

Till andra omgången:
  • Nordman - okej
  • Linda - Yes! :)
  • Sibel - JA! :)
  • Charlotte - Jupp, jupp! :)
    Chansar på Calaisa
  • Calaisa -jupp.

och så kommer den härliga mellan spelet.. ni hör min sarkasm va?! :)
Och så kommer då söta Björn.. först tyckte jag det var lite....
kanske för höga förväntningar som jag nog har haft hela den här omgången..
men det blev ju riktigt roligt tillslut med Volter skämtet bland annat. :)

Globen: Linda - Yes! Jag får se henne live! :)
2dra Chansen: Nordman - Okej.
2dra Chansen: Sibel - Kul! :)
Globen: Charlotte! Yhaij!

Nästa vecka är det alltså Andra Chansen..
och jag kan inte se eller rösta pga. 10 års reunion.
kan nån rösta åt mig? :)

men ska vi ta en liten titt på vilka som möter vilka..
och mina kommentarer?
Klart vi ska! hehe :)

Etype vs. Sibel - Jag hoppas på Sibel, men den här blir nog oerhört jämt.. ni som inte brukar rösta kan väl lägga en röst för Sibel åt mig? :)
Ola vs. Caracol - Jag tror Ola går vidare.. men det här är också lite dött lopp..
Om det går som jag vill så blir Sibel finalist., med det är verkligen osäkert.

Nordman vs. Johnson & Häggkvist - Tror på Carola & Andreas.
Thérèse Andersson vs. Suzzie Tapper - Hoppas på Thérèse
Härifrån tror/hoppas jag på Carola & Andreas går vidare.

alltså blir det om jag får som jag vill så går
Sibel & Johnson + Häggkvist till Globen.
Den som lever får se.
Kommer nog bli oerhört spännande.. och jag missar allt! :(

Btw grattis till dig som återigen orkade igenom hela inlägget ;)
Nu ska jag kolla in aftonbladet och kollar in va experterna säger. :)
xoxo.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänkte också bara på skrevet (Padme). Sibel påminde om hon som skrev låtar till Shirley Clamp... va fan heter hon. Hon med vita klänningen och balladen.. aja.. bentzing är bra som vanligt. Calaisa gjorde även låten "sisters in arms" vilken är bra, eller är det den som heter hey girl? Perrelli ser ut som en transa. Kortare beskrivning av MF av mig =)