Pages

söndag, mars 30, 2008

Överväldigande.

Har ni en plågoande över er axel?
den där männskan som under er grundskola var
den ni mer eller mindre såg upp till. som ni var svans till?
en som var er Bästa kompis så fort ingen annan fanns?
och som ni hatade.. men såg upp till på nått konstigt sätt..
för den var ju det bästa som fanns..
och ni bara var tvungen att vara dens kompis??

Jag hade iaf en sån..
hela grundskolan hade jag en som jag såg upp till såååå jävla mycket.
som jag ville skulle se mig och vara min, MIN bästis.
men som jag aldrig blev likvärdig med.

drömde t.o.m ibörjan av mitt och Ps förhållande att hon
kom och tog han ifrån mig.
vilket inte skulle kunnat vart omöjligt om hon då funnit i mitt liv.
inte för jag tror att P är hennes typ av kille.. men ändå.

iaf så upplevde jag ikväll det konstigast och mest
överväldigast i mitt liv.. hittills.
den här människan höjde mig nämligen till skyarna ikväll.
efter att inte setts på flera år tills klassfesten för nån vecka sen..
har hon nu tydligen tänkt på mig varje dag
och vill verkligen ha mig i sitt liv.

hon erkände hur hon inte värderat mig i grundskolan
hur dåligt hon behandlat mig när hon var typ 14.
hon sa att jag är den mest ärliga, en som verkligen
bryr sig om människor som är omkring den, som hon träffat.

allså dessa ord kan jag inte ens förklara hur det får mig känna.
dom kanske bara är ord.. men dom är obeskrivliga för mig.
för dom kom från henne.
helt sjuk hur ens människas ord jag få en att känna sig så överväldigad.
jag har inte egentligen ord för det.
knäppa var att jag faktiskt nästa börja gråta.
hur sjukt är inte det?

kommer hon bli en del av mitt liv nu?
vem vet.

hur var kvällen för övrigt?
väldigt kul.. förutom vissa leg missöden.. hehe
bad D när vi var på väg ut att ta ut mitt leg och kort ur min plånbok.
trodde dessa kom ner i väskan som jag skulle ha med mig ut.. hehe
så skedd iaf inte och det visade sig i kön till nybron.
där stod jag letande efter ett leg som inte fanns i en ökande kö
och visste inte om jag skulle komma in.
som tur var kom vi in sen utan legkontroll.
hur ironisk är inte det? :)

festen hos Kop. var också himla kul..
även om jag kom in på barnprat väldigt mycket.
babycrazy.. jag? :)

nee nu är det dags för sängen..
klockan är ju snart 5 pga. framställningen av klockan.
xoxo.

2 kommentarer:

Denise sa...

Ibland tar det ett tag innan man inser hur underbara människor man har runt omkring sig ;)
Tack för igår. Du är skyldig mig 300kr. Hahaha =)

Anna Högrelius sa...

Jag har också haft en sån människa i mitt liv. Men henne vill jag aldrig mer se. Hon förstörde hela mellan/högstadiet för min del. :[