Pages

onsdag, mars 26, 2008

Tjockis.

så står man här på jobbet och väntar på att klockan
ska bli 18.00 så man får stänga..
inte en människa sen halv 5.. men jag har att göra ändå.

idag jagade jag rätt på ett bilbatteri till P..
jäkla stor prisskillnad måste jag säga.
slutade med att jag köpte det på Micro för 799kr.
men vet inte hur det gått om jag inte hade haft bror
som hjälpte mig bära upp det till lägenheten.
klarade ju inte ens att lyfta ut det från affären till bilen. *svag* :)

så nu står det brevid min sida av sängen..
vi får hoppas P inte ser det.. blir det ju ingen överaskning.
men hur jag ska lyckas slå in det bli ju en annan femma..
hehe jag får helt enkelt imorgonbitti säga grattis och
peka ner på golvet att där är din present..
för jag lär ju inte orka lyfta upp den i sängen.. haha :)

hur tjock känner man sig inte när Camilla berättar i sin blogg
att när hon var höggravid vägde hon lika mycket som jag gör idag!?
men jaa va gör väl det.. visst nått kilo skulle man väl kanske gå ner.
svårt att få motivationen då P hela tiden säger att jag är så smal.
menar han sa häromdan att jag ser ju precis
ut som när vi blev tillsammans. hehe :)
men det gör jag inte.. skiljer ju hela 16kg.
huvudsaken är att jag inte känner mig tjock..
så varför hålla på och banta då?

nee stänga var det.. :)
xoxo.

3 kommentarer:

Anna Högrelius sa...

Du ser jättebra ut i kroppen du har! Du måste ha varit rätt mager för 16 kilon sen, med tanke på att du ser normalviktig ut nu. :]

Anonym sa...

Du (och Patrik) gillar ju kurvor och inga spinkisar, så varför sukta efter ngt sådant? Bara du mår bra hälsomässigt så är det väl okej?
Det är bara att lägga en massa kläder över batteriet så ser han det inte ;)

Anonym sa...

Men jag uppfattar inte DIG som mullig..dig uppfattar jag som normal...jag är bara lite självkritisk =) Så länge man är nöjd själv spelar det ingen roll om man väger 50 eller 80 kg...så länge det inte blir en hälsofara! Dessutom beror mkt på hur stor benstomme man har, vätske motstånd & hur mkt inre organ väger. En nära vän till mig är både kortare än mig & väger mer än mig men har ändå bättre värden. Just för att hon har tyngre fettfrimassa o mkt bättre vätske motstånd. Haha du fick mig att låta som jag klanka ner på alla som väger över 65, det var absolut inte meningen :) Hoppas allt är bra! Kram