Pages

söndag, januari 25, 2009

Dag Nr.2

jaa då var man inne på dag nr. 2 som förälder..
och det går väl helt okej.. hade ett tag i natt som
hon var lite gnällig och jag visste inte va jag skulle göra.
P kan ju dessutom sova igenom vad som helst.
men efter lite ammande på sidan lyckades hon somna.

har en hel del träningsvärk idag kan jag meddela..
förutom att det känns som man tappat tvålen i fängelset. :P

och ammat har jag gjort en hel del.
på förmiddan var det typ 1 gång i timman..
och då snuttar hon minst en 20 - 40 min åt gången.
får lov att byta tutte efter 20 min för annars kan man
tydligen få sår på bröstvårtorna.. men än sålänge har vi inga problem. :)

hon hade ju lite snenäsa vår lilla tjej..
pga att det tog ett tag med krystvärkarna och så..
så vi fick en remiss till en näsdoktor som kollade så inte bråsket
i näsan var skadat.. sen fick hon tejpad näsa så nu hoppas vi
att den ska räta ut sig och bli fin och rak. :)
liten boxare ser hon ut som nu. hehe

alla mor- och farföräldrar var här idag.. och även min bror.
höll nästan på att börja gråta när jag krama om mamma och pappa.
Fick en hel del rosa kläder.. hehe

dessutom har vi nu bestämt namn.. vår lilla tjej ska heta
Elvira Lila Holmstedt
jaa jag ger upp mitt efternamn.. iaf på våra barn..
på mig själv återstår och se till år 2012. :)

xoxo.

3 kommentarer:

Anna Högrelius sa...

Åh, namnen är jättefina!

Skrev värsta långa kommentaren innan, men den försvann. Typiskt!

Iaf så - underbart att läsa din förlossningsberättelse. Man blir fruktansvärt blödig efter att man fått barn, så jag satt och nästan grät. Haha!

Nu längtar jag efter att få gosa bebis. KRAM!

Margot sa...

Elvira Lila jättegulliga namn på en liten prinsessa/ Kram Margot

Denise sa...

Om jag råkar kalla ungen för Virus så försök att inte ta illa upp, det var vad jag kallade Malins katt som hette Elvira (jag vet, vi har haft för många djur genom åren, hehe)... Tycker namnet är jättefint, eller båda två är det! =)