Pages

måndag, januari 19, 2009

Tarantino.

idag ska jag iväg på en BM besök igen..
blir att bokas in till en läkare på förlossningen idag..
utifall det måste bli igångsättning.
jag ska försöka få inbokningen tills på freda..
men förmodligen kommer jag inte få den förrens på månda.

igår kväll kollade jag och P först på Death Proof.
tyckte den var himla seg.. men sista 40 min var bra.
efter att vi såg Pulp Fiction i förra veckan så
har vi börjat kolla efter andra tarantino filmer man
kanske ska ta och se.. kill bill 1 är ju grym..
tycker dock det är tråkigt att Lucy Lius karaktär dör
redan i den filmen och man vet om det redan innan slutet..
pga hennes death list.. men men.. så är det ibland.
nästa film blir nog Planet Terror som är nått liknande Death Proof
sen är Rose McGowan med i den här också.
tycker om henne sen hon var med i Charmed.

sen såg vi en himla intressant dokumentär om USAs stadsskuld..
är från dokument utifrån.. superskulden eller nått sånt heter den.
den är oscarsnominerad.. så jag tycker verkligen ni ska se den.
dom har en sjukt stor skuld.. och de lär inte kunna få
ner den i första taget.. men kan verkligen ett land gå i konkurs?

xoxo.

1 kommentarer:

Anna Högrelius sa...

Vi har alla Tarantinos filmer. Är stora fan. :]

Tycker att bebis ska komma nu ju! Så segt för mamman att vänta och vänta.. och massa segt för oss nyfikna! ;]