Pages

fredag, januari 09, 2009

Pust.

bebis har varit väldigt lugn idag..
och nu på kväll lite för lugn för min smak.
inte kännt den nånting va jag kan minnas på hela dan.
så nu i nån timma har jag buffat och puffat på den..
men inget buff tillbaka.

var nästan påväg att ringa förlossningen..
jag som inte brukar oroa mig direkt.
men jag blev faktiskt himla nervös där ett tag.

men nu för nån minut sen puffa den äntligen tillbaka.
så nu är jag lugn igen.. men usch..
sa åt den att den inte får skrämma mamma och pappa sådär.

man blir ju orolig när man är van av att den rör på sig
stup i kvarten i vanliga fall.. speciellt så här sent på kvällen.
men bebis sov väl bara extra länge idag eller nått.

xoxo.

6 kommentarer:

Verrix sa...

Ja det där är lite läskigt. men bra att du är uppmärksam tycker jag. dom säger ju att dom rör sej mindre i slutet o att det är normalt. men man vet ju aldrig vad som händer/kan hända där inne. Jag tycker det är bra faktiskt att man oroar sej lite, för då har man ju lite koll så att säga. tror lätt att man annars kanske rycker på axlarna o tänker att det kan vara så på slutet, o när förlossningen väl startat så kanske inte bebben lever längre. händer ju sånt rätt ofta har jag märkt på tex familjeliv.
Om du har tur kanske det är ett tecken på att lill*n snart vill ut. ;) kanske tog sovmorgon för att orka med en ev förlossning. Hihi.

Anna Högrelius sa...

Klart att man oroar sig! Men nu är det så trångt där inne att Bebis inte har mycket utrymme. Då vill h*n nog sova mest. :]

Anonym sa...

Prova med kallt vatten och en sockerbit nästa gång du tycker den lilla är för stilla..det brukar få liv i dom :-)

Denise sa...

Mmm, käka en massa godis eller ät ngt överhuvudtaget. Då brukade Charlotta få hicka eller röra sig efter en 10 min =)

Anonym sa...

hörru, nu får du ta o sätta fart om det ska bli nån bebis idag :) kram Milla

Verrix sa...

Måste bara fråga. är det på G eller har lillen kommit. blir så nyfiken när du inte skrivit nåt alls idag. hihi!
Kram