Pages

onsdag, januari 21, 2009

Igångsättning.. Hur?

börjat läsa lite om igångsättning..
min BM berättade lite om det när jag var där hos henne..
att först gör dom typ en hinnsvepning..
typ för upp ett finger genom livmoderstappen och
pillar på bebis huvud.. jag förstår dock inte hur kommer
man igenom slemproppen? eller kan man bara trycka förbi den?
det glömde jag nämligen fråga.. men men..

om det inte kommer igång då så sa hon att då skulle de lägga
nån gel och sen fick man ligga i en säng nån timme och sen
satte de på värkstimulerande dropp..

när jag sen läser på mälardalens sjukhus står det såhär om det..
vet inte om jag är så nöjd med det sista dom säger att..
de flesta kommer igång på överburenhetsveckan så helst väntar dom.
jag vill inte vänta!!

mer om de olika metoder som fanns finns på den här väldigt
bra hemsidan som jag även kollade på när jag hade vändningsförsök.

xoxo.

0 kommentarer: