Pages

tisdag, december 30, 2008

Fixaren.

oj oj oj va jag har gjort mkt idag..
jag har målat första strykningen på lilla toan.
fixat på renoveringstapet på skötbordet..
ska ju måla samma färg som på väggen på skötbordet..
så när jag fäller upp det ska det typ "smälta in" i väggen.
det ska ju målas en gång till på väggen..
sen ska vi fästa upp skötbordet och sen ska jag måla det.
sen så börjar det nog närma sig klart där.
kommer dock inte bli klart innan nyår som jag hoppats.
men men huvudsaken är att det blir klart innan bebis ploppar. :)

sen har jag tvättat massor..
så nu har jag ett proppfullt ställ som jag ska vika så fort det torkat.

granen har misst alla sin fina utsmyckning och
är nu nere i en svart soppsäck.
shit va den granen var uttorkad..
P har en kontenuelig uppgift här hemma och de
har varit att vattna granen för jag vägrar lägga mig på golvet.
menar jag kommer ju knappt upp igen!

förresten skruvade jag ihop bordet igår..
och P hjälpte mig med stolarna.. så nu har vi ett nytt köksbord.
alla små saker som man skjutit på börjar nu komma ihop.
snart är lägenheten precis så jag vill ha den..
fattas egentligen bara en ny kyl&frys och nya dörrar överallt..
låter som det är sjukt många dörrar.. men det är 4st.
men dörrar är inte direkt billigt.. iaf inte såna jag vill ha. hehe :)

dock så är ju bebis rum nu återigen avlasningsplats
för allt som ska till tippen.. och sen så syns det ju inte
riktigt att det är en bebis som ska ha det rummet..
men det känns bättre att fixa iordning rummet sen..
när vi vet vad bebis tycker och vill ha det. :)

men P har faktiskt också varit rätt duktig idag..
ringt massa olika kundtjänst nummer..
t.ex har vi nu bytt elleverantör från eskilstuna e&m
till vattenkraft.. och vi har valt att bara använda oss av
just vattenkraft.. inget kol eller annat.

nu har äntligen P varvat Need for speed också.
så snart blir det väl till att börja med att laga mat..
blir tacos idag.. och imorrn räkmackor. :)

xoxo.

0 kommentarer: