Pages

måndag, december 08, 2008

Namn.

fått många frågor om va vi ska ge vår lilla bebis för namn..
och jaa vi har ju lite problem med den biten.

vi har diskuterat flera gånger..
men det känns aldrig som vi kommer in i en seriös diskution..
iaf inte när det gäller killnamn..
där har vi inte ett enda förslag på vad det skulle kunna bli..
P har sagt Greger, Ikaros eller Junior..
och neej inget av de namnen kommer det bli..
jag ville ibörjan Gustav med smeknamn Gus..
(som den söta lilla musen i askungen.)
men P sa att den skulle få smeknamnet gurra och
vem vill bli kallas gitarr eller nått.. så det har vi lagt ner.
skulle kunna tänka mig min morfars eller farfars namn..
vilka är Sune och Arvid.. men nee känns inte rätt det heller.

Om pappa inte hette Perry.. utan han var typ min morfar eller nått..
så hade jag mycket väl kunnat tänka mig det..
men nu är det för nära.
så som ni ser har vi stora problem på killnamnfronten.

tjejnamn då.. jo där har vi faktiskt två alternativ..
Natalie eller Elvira.. vi har ingen direkt historia varför..
utan båda tycker om de namnen..
var faktiskt Ps pappa som kom på Elvria. :)
jag tänkte från början på kanske Ronja eller Freja..
men Ronja gick helt bort för P då han sa att hallå.. Rövar dotter..
och jaa risken finns väl med det.. rumpdotter lixom.
varför Freja försvann vet jag inte.. det bara gjorde det.

sen gäller det ju att namnen ska passa också..
men det behöver jag inte bekymra mig över förrens bebis tittar ut.
och sen har man ju 3 mån på sig innan man får ett påminnelsebrev
från skattemyndigheten att man inte döpt sitt barn..
såå vi kommer ju förhoppningsvis komma på ett namn innan då. :)

sen har jag väl lite knäppa tankar om att jag helst inte
vill att bebis namn ska finnas på topp 100 över bebis namn.
men båda tjejnamnen vi kommit på finns ju där..
såå jaa lättare sagt än gjort.
men vill helst inte att mitt barn ska bli en som får heta sitt namn
+ bokstaven i sitt efternamn.. vilket även det skulle bli krånligt.

för det har vi inte heller lyckats komma fram till..
va ska bebis heta i efternamn.. lutar just nu mot dubbelnamn.
ingen av oss är beredda att ge upp våra efternamn.
och det bebis kommer heta det är ju det vi kommer ha sen
när vi gifter oss också.. så det är ytterligare en diskution som
vi haft nästan hela vårat förhållande men som vi skjutit upp..
men som man nu måste ta tag i.. hehe :)

xoxo.

5 kommentarer:

Anonym sa...

åhh Elvira var jätte fint! Pär o jag brukar prata om namn o vi kommer bara på killnamn för skojs skull sådär :) Men Elvira det var riktigt fint!

Anna Högrelius sa...

Elvira är ruskigt fint! Jag håller tummarna för det namnet, även om jag tror att ni får en kille. ;]

Vet inte varför men jag tycker att det är mycket svårare med pojknamn än flicknamn.

Vi ville inte heller ha ett topp 100-namn, och lyckades bra. Men ärligt talat så kvittar det ju i slutänden. Tycker man att ett namn är fint så gör det inget om det ligger på en första- eller 697:e-plats. Jag tror er lilla bebis får ett jättefint namn i vilket fall som helst! :]

Denise sa...

Elvira hette Malins katt, så det har redan en historia för mig. Sen heter Jakobs systerdotter det, men det är väldigt fint, håller med! Suck... vi kommer aldrig in i ngn seriös diskussion gällande namn heller... jobbigt! Men denna vecka ska hon få ett );

Anonym sa...

Natalie och Elvira var jättefina! :)

Verrix sa...

Frej är fint o ligger inte på 100toppen. (tänkte du va inne förut på freja som flicknamn.)

Tycker oxå Elvira och Natalie är fina namn. Om jag får en flicka i fraaamtiden, så ska hon heta Emma eller Evelina. men får se om de blir fler barn här. hehe!