Pages

torsdag, december 11, 2008

Redo?

idag var sista tillfället på profylaxkursen..
var ju bara 2 gånger men iaf..
jag börjar faktiskt få grepp på andningen.
nu gäller det bara att träna och träna..
så man kommer upp så man kan hålla det länge..
och sen även när det gör ont..
för jag kan tänka mig att det är väldigt stor skillnad
på att göra det så här och sen när det gör ont.

känns himla skönt också när P säger att han känner
sig nästan lite peppad nu inför förlossningen.
menar om man tänker tillbaka så skulle han ju inte
ens vara med i förlossningsrummet när vi
diskuterade sånt här för nått år sen..
så att ha gått från det till det stöd jag känner nu..
det är så himla underbart så det finns inte. :)

själv känns det som det är långt kvar till förlossningen..
och ibland kan jag känna visst.. förlossningen den ska
jag väl kanske kunna klara av.. även om det kommer göra ont..
även om jag kommer gråta floder m.m.
nee nu börjar jag mer känna mig orolig inför att jag faktiskt
ska ta hand om ett litet barn.. jag ska bli mamma.
det känns stort, skrämmande och väldigt avlägset.
samtidigt läser man om alla som inte gör annat än
längtar att få ut sina små bebisar.
visst det kan jag också längta till.. men det är skrämmande också.

usch nu känner jag att halsbrännan börjar komma tillbaka..
vill inte upprepa natten som var.. usch och fy.
samarin here I come.

xoxo.

4 kommentarer:

Anonym sa...

härligt att höra att han är peppad nu. :) jag tror andningen kommer sitta fint under förlossningen, den var guld värd för mig iaf.

Anonym sa...

Jag tror alla blivande mammor vid någon tidpunkt varit lite "rädda". Hur ska man veta liksom.. precis allt är nytt och det handlar om att hålla någon vid liv. Hehe.
Andningen var min bästis under värkarna. Tänk på att tänka bara, så kommer det bli super! Kul att P nu är engagerad!

Anonym sa...

Om du har halsbränna kan jag tipsa om Novalucol...finns på Apoteket.. Det är skit bra, jag har JÄTTE mycket halsbränna, gör hur ont som helst... men tar man en liten sån där tablett så går det över på några sekunder. Jag skulle inte klara en natt utan dom!!

Anna Högrelius sa...

Härligt att P har blivit peppad! Måste kännas lugnande för dig. :]

Att vara mamma är skitläskigt och skrämmande tidvis, och man blir mycket mer blödig än innan. Dock så är den underbara känslan av att få vara förälder mycket starkare och slår allt. :]