Pages

torsdag, december 25, 2008

Julafton.

jaa då var julafton förbi och som vanligt var
den full med god mat, familj och lite paket. :)

våran jul börjar alltid vid 13 då vi kommer till mamma..
eller varannat år till mina kusiner.. men iår var det hos mamma.
där möts vi av att vi får reda på att en säkring gått..
och de hittar ingen som är sönder och har bytt typ
alla säkringar i hela säkringsskåpet..
men fortfarande funkar inte spis, ugn eller tvn.
mamma hade gjort iordning det mesta av maten redan igår..
som tur var.. så hon höll på att micra för fullt.. hehe :)
det som inte var gjort innan var prinskorv..
vilket inte gjorde nånting för min del.. äter inte ens det. :)
jag var nog mest nervös över att tvn inte funka..
tänk om vi skulle missa kalle!

när de flesta kollat i proppskåpet och funderat och funderat..
så lyckades de tillslut få igång allting.. och vi fick börja äta. :)
åt två stora omgångar med allting på på en gång..
har inte förstått det där med att först äta kallt sen varmt..
man måste ju ha alla smaker på tallriken ju. :)

sen bar det av mot tvrummet där snart kalle skulle komma..
min favorit är helt klart askungen.. älskar den sången..
och så bra att det är textat också för då är det typ som karaoke. :)
Ps och många killar med han har ju schackbräde scenen i
tomtensverksta som favorit. :)
mamma har kollibrierna i kalle ankas fotoexpidition..
min ingifta moster har ormen i robin hood när han gosar ner
sig i sängen när robin hood håller på att ta alla pengarna.
jaa alla har sina olika favoriter.. vilken är din? :)
efter ferdinand tycker jag iofs allt går utför..
då väntar man bara på nyheterna.. Bolt verkar rolig. :)

sen kom tomten.. svärmorsdrömmen.. min kusins pojkvän. :)
och då delades det ut massor med paket.
lista på vad jag fick av olika människor kommer sist.
efter alla paket var utdelade och öppnade började folk röra på sig..
alla ska till lite olika andra ställen sen ju.

P och jag åkte strax efter 5 mot hans föräldrar..
där vi fick äta lite till.. inte direkt mkt.. men lite..
tur är väl att dom inte har det godaste julbordet. hehe.
sen var det dags för klapputdelning även där..
dock tar klapputdelningen mkt längre där..
för där delas ett paket ut och sen ska de öppnas och tackas för.
när det då är ett berg med julklappar under granen får man
räkna med att det tar minst en 2 h för att komma igenom.
i slutet vill man bara ha det överstökat.

nu ska vi se va jag fick.. ni borde också skriva upp va ni får..
väldigt bra att ha när vill kolla tillbaka..
för man kommer aldrig ihåg det annars.

Pappa - Bezzerwizzer sällskapsspel, trisslott som jag vann 50kr på
Bror - Gilmore Girls säsong 5 - ska dock bytas.
Mamma & J - 2 par strumpor, 2 säsonger av GG (också bytas),
smyckesskrin, 1 par örhängen och matchande halsband, 500kr
P - Halsband & örhängen i silver med ametister, Heroes säsong 2,
christina aguileras parfym (hennes första)
Ps föräldrar - Träningsbyxor i stlk M (måste bytas) och en
träningsoveralljacka, mössa och vantar, smyckesskrin (kanske byte)
Ps syster m. barn - Hemmagjord tvål, tacobricka
Ps moster - Kokbok

vid 22 åkte vi hem.. för då var jag himla trött..
och P skulle upp lite innan 3 för att skjutsa mamma och J till
arlanda då dom ska ner till kanarieöarna 1 vecka.

det var min julafton.. idag blir det till att ta det lungt.
kanske se lite heroes med P. :)

xoxo.

3 kommentarer:

Denise sa...

Min favorit är tomtens verkstad!

Anonym sa...

Min favorit är Askungen. :) Men tomtens verkstad kommer diiiirekt efter.

Anonym sa...

hm..mama avdelningen!!