Pages

måndag, december 01, 2008

Gekås, Ullared.

jaa då kanske jag ska ta och dra hur
det var ihelgen när vi var i ullared. :)

började att vi började åka från etuna vid 9 på lörda.
så himla skönt nog fick jag sitta fram. :)
och vi åkte ett bra tag innan vi stannade och tog
lite fika.. vid typ östgataporten.. där östergötland tar slut typ.
nån timme senare stannade vi på ett ställe och åt..
liite väl dyrt var det.. och det var mitt ute i ingenstans..
men men.. maten dög helt klart. :)

vid 15 var vi framme och gick faktiskt i Gekås redan på lördan..
då köpte vi det mesta av babysakerna.. gick på en 1800 kr.
fanns mkt söta nalle puh grejjer.. så det blev en hel del sånt.
och sen hittade vi en bärsele som vi på kvällen sen
testade så P verkligen skulle kunna ha den.. väldigt bra verkar den.
hittade även en skötväska.. fanns 3 stycken att välja mellan..
och jag var himla osäker vilken jag skulle välja..
för den jag tyckte verkade bäst var billigast
och då blir man fundersam.
knäppt egentligen men det blev den iaf tillslut. :)
sen köpte vi ju även lite mer som ni sett..

när gekås stängde vid 17 så gick vi åt på en pizzeria brevid
och sen bar det av till stugan som vi skulle sova i som låg
ca 1 mil från Ullared.. himla mysigt var det där..
och skulle kunna tänka mig att bo där igen. :)
540 kr gick det på för 4 vuxna och 1 barn att sova där 1 natt.

dan efter gick vi upp vid lite över 7 och var väl vid gekås
vid en 8 och stod då himla bra till i kön..
jaaa kön för att komma in.. vi stod bara 10m från ingången..
men kön lär ha vart nån km.. jag skojar inte!
jag såg iaf inte slutet på kön.
vid 9 blev vi insläppta och vi började handla julklappar.

julklapparna gick väl sådär.. så svårt ibland
och komma på vad man ska köpa till alla..
men nu har jag bara den svåraste av alla kvar.. och det är till P.

P hittade en del kläder också..
2 par jeans och 3 skjortor blev det..
jag fick som sagt tag på en väska..
men mkt mer blev det inte för min del..
visst.. hade kunnat köpa tröjor.. jeans är ju svårt.
menar jag kan ju krympa ihop efter bebis kommit ut..
eller stanna som jag var innan eller vara kvar som jag är nu.
så det är ju omöjligt och veta vilken storlek man skulle ta.
sen var det så himla många som var vi kläderna..
då blir det inte så himla kul att handla sånt heller.

vid 15 var vi och Ps mamma och syster klara..
så vi begav oss till bilen och åkte hem.

helgen flöt på bättre än jag trodde..
inte så mkt tjafs som det brukar kunna bli mellan mig
och hans lilla familj när vi åker nånstans..
blev mest på vägen hem då Ps mamma klagade att
P körde typ om förmycket på motorvägen.
och sen när vi typ skulle försöka komma fram till
vem som ska betala hur mkt ..

blir då ofta irriterad på Ps syster som typ aldrig verkar
betala något.. detta för hon är arbetslös och har 2 barn.
och visst hon kanske har mindre pengar än mig och P.
men jag tycker fortfarande man ska betala lika mkt..
för har man inte råd att åka till ullared då ska man inte åka.
inte åka snålskjuts.

klagade av mig på P när vi kom hem sen..
och det som gör mig sur att det vart så här så länge..
så han reagerade inte ens.. jag kanske är en pengabitch.
men för mig är det princip och en 400 kr är pengar det med.

men som sagt.. iövrigt har det varit en himla bra helg..
på gekås spenderades det lite drygt en 4000 kr.
men då har vi ju nu typ allt till bebis och allas julklappar.
så vi får vara nöjda. :)

xoxo.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad mycket ni köpt! Vi har också vart där :) Tack förresten,
inredning är nått jag tycker är väldigt roligt! Och inredaryrket har man tänkt på många gånger